fredag den 2. juli 2010

Barnedåbsgaver, del 2

Så blev jeg endelig færdig med sidste del af gaverne til barnedåben på søndag.

Der skulle laves et kort, og da jeg er meget vild med criss cross kort, og da de andre ting er temmelig store og meget pyntede, så skulle kortet være forholdsvis enkelt. Så dette er resultatet.

Karton fra Panduro, og mønsterpapir fra Bilka. Syntes det var så flot, og giver lidt mere med den grønne farve, så det hele ikke går op i lyserød.
Hjertebling er fra restenkassen - købt for læææænge siden i Fakta. Og blomsten er en rest fra den buket, hvor blomsterne til vognen også kom fra.


Fandt en video på YouTube fra Marthe Stewart (elsker jo den dame!), hvor hun lavede en blomsterbuket med et tvist. Dele af "blomsterne" er faktisk babytøj foldet sammen, sat blade på, og til sidst sat sammen med blomstertape!
Jeg syntes, det var helt fantastisk, så den måtte jeg lave - og den passer fint ind i temaet på søndag.


Kan være lidt svært at se, hvad der er tøj, og hvad der er blomster, men håber I kan se idéen i det alligevel.
Udover tøjet, har jeg lavet nogle hvide roser af alm karton, samt store grønne blade også af alm karton, og så er der kommet xtra lyserøde plastikblomster. Disse sidste blomster er også fra den buket, som blomsterne fra vognen var i.



Hvidt siklepapir udenom og et bånd, og voila! En fin lille buket. Glæder mig til reaktionen på søndag!

4 kommentarer:

  1. det er nogle rigtig lækre barnedåbsgaver du har lavet, spændende hvad modtagerne siger - ideen med buketten er rigtig sjov - den skal huskes

    SvarSlet
  2. Gaverne blev rigtig godt modtaget - moderen til den bette pige kan ikke få sig selv til at åbne buketten, fordi hun synes den er så flot!! Men har sagt, at det skal hun altså, for bette pigen bruger str 68 i øj nu, og det er samme str som tøjet i buketten... c",)

    SvarSlet
  3. Det der "cris cross kort", hvordan laves det??

    SvarSlet
  4. Bendhøj: Er først kommet ind på min blog igen nu, og det er jo pænt længe siden, du har lagt din kommentar.
    Hvis du ikke har fundet opskriften på criss cross kortet endnu, er du velkommen til at kontakte mig igen :-)

    SvarSlet