onsdag den 23. juni 2010

Blomster-bryllup

Min og min kæreste skal til blomsterbryllup hos et vennepar imorgen. For dem, der ikke ved, hvad blomster-bryllup er, så er det, når man har 4 års bryllupsdag.
Jeg havde lidt svært ved at finde ud af, hvad vi skulle give dem, så det blev til denne idé istedet; en kurv/taske fyldt med blomster.
Så jeg lavede denne taske samt alle blomster + blomsterrankerne forneden af tasken og så et matchende kort til.


Kortet; ganske simpelt igen og med en smule bling fra hhv Multiscrap og Panduro.


Selve tasken. Lavet efter en tut på youtube, den kan ses her; http://www.youtube.com/watch?v=nu9_5N8SEc8&feature=related.
Den var super nem at lave, og tog ikke mange minutter. lavet i alm hvist karton og pyntet med design ark købt i Panduro. Jeg syntes, det var så flot og sommeragtigt med de fine pastelfarver.
Købte i samme omgang 5 stykker ensfarvet designark som jeg mente passede i farverne/nuancerne, som jeg skulle lave blomster af.
Jeg har lavet 6 blomster i alt; 4 liljer (2 orange og to hvide), og to roser (en meget stor og en lidt mindre). Derudover lavede jeg to blomsterranker med to små roser på hver og en masse blade. Synes selv det er lykkedes meget godt at få dem til at ligne blomsterranker, men sikke et arbejde med det blomster-tape, der skulle på. Det er et meget lidet taknemmeligt materiale..c",)
Bagved blomsterne har jeg sat noget hvidt silkepapir, og i midten af blomsterbuketten er der sat to blomsterpinde, hvor der med ståltråd er omviklet hhv en bi og to mariehøns, der alle tre er hjemmegjorte. En lille sød detalje synes jeg.
Sidst men ikke mindst har jeg sat det hele på tykt stykke grønt pap, så det er mere stabilt, når det skal pakkes ind i cellofan.


Detaljebillede af de to mariehøns og bien. Sidstnævnte er lidt svær at se, men den er i midten af den nederste orange lilje. c",)


Det var alt for nu - håber parret synes det er en sjov lille ting, og at de bliver glade for den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar